Friday, 15 July 2011

15th Fantasia Chronicle of Films seen / 15e Fantasia Chronique de Films vus

A run-down of all the films seen at this year’s festival. As time permits a more extensive critique (features only) will appear under the label “Film Box-Office.” They will be identified with the Fantasia 2011 logo.
Un aperçu de tous les films vus au festival de cette année. Si le temps le permet une critique plus élabore (long-métrages seulement) apparaîtra sous le label «Film Box-Office.» Ils seront identifiés avec le logo de Fantasia 2011.

(Last updated /Dernière mise-a-jour: March 11 Mars 2012
See Fantasia 2011 article posted July 12th / voir l'article de Fantasia 2011 attesté 12 Juillet 2011
Films are listed in ascending order – the most recently seen on the top
Films sont énumérés par ordre – le plus récemment vu sur le haut de la page)

After / Après:


Die, Canada / Italy 2010, 90m, Dominic James
Debut effort by director combines elements from “Saw”, “Blood River” and “13 Tzameti”. Explores the darkest of all truths: In order to achieve redemption and to be saved we need to be at the edge of death. The film opens in 1976, at a stately mansion where a young boy witnesses his father commit suicide after rolling the dice. Skip forward to 2005; six strangers are about to commit suicide but awake in a strange place. A mysterious stranger greets them and says they must now be judged and fate will be the judge.
Die, Canada / Italie 2010, 90m, Dominic James
Ce premier long-métrage du réalisateur combine des éléments de «Saw», «Blood River» et «13 Tzameti». Explore le plus sombres de toutes les vérités : afin d'atteindre la rédemption et pour être sauvé, nous avons besoin d’être à la pointe de la mort. Le film commence en 1976, dans un château majestueux, où un jeune garçon fait témoin du suicide de son père après qu’il a jeté les dés. On avance  à 2005; six étrangers sont sur le point de se suicider mais ils se réveillent dans un endroit étrange. Un étranger mystérieux les salue leur dit qu'ils doivent maintenant être jugés et le destin sera le juge.

Ethereal Chrysalis, Canada 2011, 10m, Syl Dysjonk
Enter in the Ethereal Chrysalis, a multi-dimensional nightmarish reality where rationality no longer exists. A hallucinogenic trip attained without the use of a psychotropic drug (as in LSD); not for `the faint of heart.’
Chryséis Éthérée, Canada 2011, 10m, Syl Dysjonk
Entrez dans la Chrysalide Éthérée, une réalité cauchemardesque multidimensionnelle où la rationalité n'existe plus. Un voyage hallucinogène atteint sans l'utilisation d'un médicament psychotrope (comme le LSD) ; pas pour ceux qui ont les «âmes sensibles».

WEEK 4 SEMAINE: August 04 Août (Thursday / Jeudi till/ au Wednesday / Mercredi)

Horny House of Horror, 2010 Japan, 82m, Jun Tsigita
Three amateur baseball players, on the eve of one of them getting married, stumble upon the Shogun Massage Parlour. The two confirmed bachelors convince the third that he would have a unique and enjoyable evening. They have entered the massage parlour from hell – one may enter but cannot leave. Standard Japanese penchant for gore, sex and humour.
Horny House of Horror, 2010 Japon, 82m, Jun Tsigita
Trois joueurs de baseball amateur, à la veille de l'un d'eux se marier, tombe par hasard sur le salon de massage Shogun. Les deux ont célibataires endurcis convaincre la troisième qu'il aurait une soirée unique et agréable. Ils sont entrés dans le salon de massage de l'enfer – on peut entrer mais on ne sort pas. La tendance standard des Japonais pour le sang, le sexe et l'humour.

Captain America (Director’s cut), 1990 United States, 105m, Albert Pyun
America’s most patriotic hero (Marvel comics) comes to life in this big screen adaptation that contains all of the clichés of a B-grade action-hero flick; so much so that many in the audience were ‘rolling down the aisle’ in laughter. Best enjoyed amongst an enthusiastic crowd.
Capitaine d’Amérique (Coupe du Realisateur), 1990 États-Unis, 105m, Albert Pyun
L’héro le plus patriotique de l'Amérique (Marvel comics) prend vie dans cette adaptation au grand écran qui contient tous les clichés d'un film d’action B-grade de super-héros; tant et si bien que beaucoup dans la salle «roulant dans les allées » en riant. Plus amusant parmi une foule enthousiaste.

 Brawler, 2011 United States, 84m, Chris Sivertson
This exploitation film takes us into the seedy world of ‘underground fight club’ wrestling in New Orleans. Charlie and Bobbie Fontaine are both involved in this scene that takes place on the riverboats of New Orleans where the fights are bare-fisted and there are no rules. The two brothers are like night and day in their personalities. When Charlie’s wife cheats on him with Bobbie, Charlie challenges Bobby to a fight to the death. Gritty, well acted, tightly scripted.
Bagarreur, 2011 États-Unis, 84m, Chris Sivertson
Un film d’exploitation qui nous emmène dans le monde sordide de lutte souterraine de «fight club» à la Nouvelle-Orléans. Charlie et Bobbie Fontaine sont tous deux impliqués dans cette scène qui se déroule sur les bateaux de la Nouvelle-Orléans où les combats sont à point nus, et il n'y a pas de règles. Les deux frères sont comme jour et nuit dans leur personnalité. Lorsque l'épouse de Charlie triche sur lui avec Bobbie, Charlie défie Bobby dans un combat à mort. Courageux, bien joué, étroitement scénarise.

Quirky Guys and Gals, 2011 Japan, 91m, Yosuke Fujita (YF) / Tomoko Matsunashi (TM) / Mipo O (MO) / Gen Sekiguchi (GS)
A delightful anthology centering on four characters with peculiar traits.
YF’s “Cheer Girls”: a group of cheer leaders, led by the magnanimous yet violent Chiraru, who boost up the spirits of those in need.
TM’s “Boy? Meets Girl”:  Muratsubaki only attracts the girl of his dreams when he cross-dresses.
MO’s “Claim Night”: a manager of the customer service department tries to appease a client who complains when her electricity is cut off due to non-payment.
GS’s “The House Full of Abandoned Businessmen”: a woman who collects strays as one would do cats but with businessmen on the dole.
Quirky Guys and Gals, 2011 Japon, 91m, Yosuke Fujita (YF) / Tomoko Matsunashi (TM) / Mipo O (MO) / Gen Sekiguchi (GS)
Une anthologie charmant centré sur quatre personnages  aux traits particuliers.
«Cheer Girls» par YF : un groupe de meneuses de claque, dirigé par le magnanime mais violent Chiraru, qui stimule les esprits de ceux qui en ont besoin.
 «Boy? Meets Girl»  par TM: Muratsubaki attire la fille de ses rêves seulement quand il se travesti.
«Claim Night» par MO: un gestionnaire du département de service à la clientèle tente d'apaiser un client qui se plaint lorsque son électricité est coupée à cause de non paiement.
«The House Full of Abandoned Businessmen» par GS : une femme qui recueille les errants comme on le ferait chats mais avec des hommes d'affaires sur le chômage.

Don’t Be Afraid of the Dark, 2011 United States / Canada, 100m, Troy Nixey
This ‘monsters-in-the-basement’ gothic horror tale was produced and co-written by Guillermo Del Toro. Sally goes to live with her father, Alex who is an architect and his new girlfriend and assistant Kim. Alex and Kim are working on a project to restore the ornate stately Victorian mansion of artist Blackwood who along with his son had vanished. Sally is lonely and when she hears voices from the basement calling for her come and play with them she responds unleashing an ancient horror. The balance leans heavier on the side of special effects over narrative.
Ne Pas Être Peur de l’Obscurité, 2011 États-Unis / Canada, 100m, Troy Nixey
Cette «monstres-dans-le-sous-sol» conte d'horreur gothique a été produit et coécrit par Guillermo Del Toro. Sally va vivre avec son père, Alex, qui est un architecte et son nouvelle petite amie et assistant Kim. Alex et Kim travaillent sur un projet de restauration du manoir victorien majestueux orné de l'artiste Blackwood, qui, avec son fils, avait disparu. Sally est solitaire et lorsqu'elle entend des voix parvenant du sous-sol qui la demandant de venir et de jouer avec eux elle répond et déclenche une horreur antique. La balance penche plus lourds sur le côté d’effets spéciaux que sur le récit.

WEEK 3 SEMAINE: July 28 Juillet

Bellflower, 2011 United States, 105m, Evan Glodell
Best friends Woodrow and Aiden spend most of their days drinking beer (even in the morning) and preparing for the apocalypse to come. They are working on a ‘Road Warrior’ inspired car and call their imaginary gang ‘Mother Medusa’. One night at a bar Woodrow accepts a challenge to eat crickets. His opponent is Milly who is charismatic and attractive. They fall in love and neither Woodrow nor Aiden are prepared. The four (including Milly’s best friend, Courtney) begin a journey of love and hatred, betrayal and infidelity and ending with retaliatory devastatingly extreme violence.
 Bellflower, 2011 États-Unis, 105m, Evan Glodell
Woodrow et Aiden sont des meilleurs amis. Ils passent la plupart de leurs journées à boire de la bière (même dans le matin) et de préparer pour l'apocalypse qui vient. Ils travaillent sur une voiture inspirée de «Road Warrior » et appellent leur gang  imaginaire «Mother Medusa». Une nuit dans un bar Woodrow accepte un défi de manger des grillons. Son adversaire est Milly qui est charismatique et attrayant. Ils tombent amoureux et Woodrow ni Aiden sont préparés. Les quatre (y compris le meilleur ami de Milly, Courtney) commencent un voyage de l'amour et la haine, de trahison et infidélité et se terminant par une rétorsion violentes  extrêmement dévastatrice.

Article 12, 2010 United Kingdom / Argentina, 75m, Juan Manuel Biain
A powerfully well scripted and edited documentary that explores what is probably the most fundamental issue facing society today – our right to privacy versus the need for security. With the help of advanced technology state authorities can track every move that one makes, even to the tiniest detail; some say even what we are thinking. What is their ulterior motive: our protection against threats, real or imagined? Or to control us in every way?
L'article 12, 2010 Royaume-Uni  / Argentine, 75m, Juan Manuel Biain
Un documentaire puissant, bien scénarise et édité qui explore ce qui est probablement le problème le plus fondamental, face à la société d’aujourd'hui – notre droit à la vie privée contre le besoin de sécurité. Avec l'aide de la technologie avancée les autorités de l'État peuvent suivre chaque geste, même dans les  moindres détails; certains diraient même qu’est ce que nous pensons. Quelle est leur arrière-pensée : notre protection contre les menaces, réelles ou imaginaires ? Ou pour nous contrôler dans tous les sens ?

 Kidnapped (Sequestrados), 2010 Spain, 85m, Miguel Ángel Vivas
An upper middle class family of three have just moved into their new home in the suburbs. Their desire to spend their first night together peacefully as a family is shattered when a group of three thugs invade and hold them captive. An intense, ferocious home-invasion thriller that shows no reason or mercy and comes straight out of hell.
Kidnappé (Sequestrados), Espagne 2010, 85m, Miguel Ángel Vivas
Une famille de trois et de grande bourgeoisie  vienne d’emménager dans leur nouvelle maison en banlieue. Leur désir de passer leur première nuit ensemble pacifiquement comme une famille s’éclate  quand un groupe de trois voyous envahir et les tiens captif. Un thriller intense et féroce d’une invasion domicile qui est sans raison ni pitié et qui vient directement de l’enfer.

Crepuscule, 2011 Canada, 20m, Éric Falardeau  
An erotic gory stop-motion animation depicting how a human couple’s arrival disturbs the day to day lives of a group of creatures.
Crépuscule, Canada, 20m, Éric Falardeau
Une animation sanglante et érotique d’image par image qui illustre comment l'arrivée du couple humain perturbe la vie quotidienne d'un groupe de créatures.

Dharma Guns (Starkov Succession), 2010 France / Portugal, 90m, FJ Ossang
Surreal, impressionistic and punkish experimental film that combines elements of a thriller and sci-fi horror themes: secret societies, time travel, zombies and illicit drugs.
Dharma Guns (La Succession Starkov), 2010 France / Portugal, 90m, FJ Ossang
Film expérimental surréaliste, impressionniste et punkish qui combine des éléments de thèmes d'horreur, de thriller et de science-fiction: sociétés secrètes, les voyage dans le temps, les zombies et les drogues illicites.

Bunny Boy, 2011 United States, 5m, Brandon Laganke
When a young boy returns home from school, he spots a man with a bunny suit slouched on the ground leaning on the fence. Intrigued he sits down in front of the man and engages in a silent conversation.

Bunny Boy, 2011 États-Unis, 5m, Brandon Laganke
Lorsqu'un jeune garçon retourne à la maison de l'école, il s’aperçoit un homme avec un costume de lapin appuyé sur le terrain s'appuyant sur la clôture. Intrigué, il s’assoit en face de l'homme et s'engage dans une conversation silencieuse.

Hollow, 2011 United Kingdom, 90m, Michael Axelgaard
Emma, James, Scott and Lynne travel to Dunwich, a small coastal town in Suffolk, England. They are videotaping their trip. They stay at Emma’s family residence. In a neighbouring field is a sprawling and fearful looking tree. They discover that there is a mysterious legend about this tree. Many have been reported to have hung themselves upon its branches. The vacationer’s video camera begins to capture the creepy influence the tree begins to have on them. Low budget fright fest.
Hollow, 2011 Royaume Uni, 90m, Michael Axelgaard
Emma, James, Scott et Lynne voyage à Dunwich, une petite ville côtière du Suffolk, en Angleterre. Ils  filment leur voyage. Ils restent à la résidence familiale d'Emma. Dans un champ voisin est un arbre de recherche tentaculaire et craintif. Ils découvrent qu'il existe une légende mystérieuse sur cet arbre. Beaucoup ont été signalés à eux-mêmes ont accroché sur ses branches. Caméra vidéo du vacancier commence à capturer l'influence qui donne la chair de poule que l'arbre commence à avoir sur eux. Une nuit d’horreur à petit budget.

Animal Control, 2010 Canada, 16m, Kire Paputts
(Presented as part of “Small Gauge Trauma”). A lonely Animal Services employee’s daily routine is altered when one of the victims of road kill turns up still living.
Contrôle d’Animaux, 2010 Canada, 16m, Kire Paputts
(Présenté dans le cadre de «Small Gauge Trauma»).
La routine quotidienne d’un employé solitaire des Services d'Animal  est altérée lorsque une victime de  roadkill est se trouve  encore vivant.

Battlefield Heroes, 2011 South Korea, 117m, Lee Joon-ik
This sweeping historical epic depicts the attack by the Chinese Tang Dynasty, in alliance with the Kingdom of Silla, against the city of Pyongyang of the Kingdom of Goguryeo in 668AD. Effectively scripted and well edited and contains the usual Korean penchant for treating difficult periods in their history with well timed humour.
Battlefield Heroes, 2011 Corée du Sud, 117m, Lee Joon-ik
Cette épopée historique radicale dépeint l'attaque par la dynastie Tang, en alliance avec le Royaume de Silla, contre la ville de Pyongyang du Royaume de Koguryŏ en 668AD. Scénarisé efficacement et bien édité et contient le penchant coréen habituel pour le traitement des périodes difficiles de leur histoire avec humour bien chronométré.

Tomie: Unlimited, 2011 Japan, 85m, Noburu Iguchi
The latest entry in the series about a young girl who keeps coming back from the dead. Tsukiko lives in the shadow of her sister Tomie. She is reserved and shy while Tomie is beautiful, outgoing and popular at school and at home. Tsukiko has developed a strong passion for photography. One day as she is taking photos of Tomie, a metal rod falls from the sky and impales Tomie, killing her instantly. A year later Tomie returns but something isn’t quite right. Contains many grotesque images.
Tomie: Illimité, 2011 Japon, 85m, Noburu Iguchi
Cette dernière entrée de la série sur une jeune fille qui revient de la mort. Tsukiko vit dans l'ombre de sa sœur Tomie. Elle est réservée et timide tandis que Tomie est une beauté, ouverte et populaire à l'école et à la maison. Tsukiko a développé une grande passion pour la photographie. Un jour pendant qu'elle prenait des photos de Tomie, une tige de métal tombe du ciel et empales Tomie, la tuant immédiatment. Un an plus tard Tomie est de retours, mais quelque chose n'est pas tout à fait raison. Contient de nombreuses images grotesques.

Bangkok Knockout, 2010 Thailand, 105m, Pana Rittikrai
‘Fight Club,’ a group of young martial arts fighters, have just won a ‘contest’ that the prize is a trip to Hollywood. While they are celebrating their victory one of their friends is kidnapped. What they really ‘won’ is a fight-to-the-death whereby a group of wealthy entrepreneurs lay bets on the combatants. Nonstop action ensues as our young fighters struggle to survive and to find out who is behind this. Contains exciting fight choreography and lots of surprising twists with regards to betrayals.
Knockout de Bangkok, 2010 Thaïlande, 105m, Pana Rittikrai
«Fight Club,» un groupe de jeunes combattants d’arts martiaux, ont simplement remporté un « concours » que le prix est un voyage à Hollywood. Alors qu'ils célèbrent leur victoire un de leurs amis est enlevé. Ce qu'ils ont vraiment «gagne» est une lutte-à-la-mort par lequel qu’un groupe d'entrepreneurs riches pondre les Paris sur les combattants. Il s'ensuit d’action continuelle que nos jeunes combattants se luttent pour survivre et pour savoir qui est derrière tout cela. Contient une chorégraphie de lutte passionnante  et beaucoup de rebondissements surprenants en ce qui concerne les trahisons.

Redline, 2009 Japan, 102m, Takeshe Koike
“Fast and Furious” meets “Death Race”. Set in the far distant future when aliens commune with humans and vehicular travel is anti-gravity. Sweet JP loses the Yellowline race at the last moment when a bomb goes off. Criminal elements are involved. When two drivers drop out he qualifies for The Redline race. The venue chosen is Roboworld, whose military forces vow to kill all of the racers on their territory. A flashy loud anime for those who wish to rock-and-roll in the world of speed racing. The art is hand-drawn to the most miniscule detail.
Redline, 2009 Japon, 102m, Takeshe Koike
«Fast and Furious» rencontre «Death Race». Se déroule dans un avenir lointain loin lorsque  les extraterrestres commune avec les humains et la circulation des véhicules est anti gravité. Sweet JP perd la course Yellowline au dernier moment quand une bombe se déclenche. Des éléments criminels sont impliqués. Lorsque deux pilotes abandonnent il qualifie pour la course Redline. Le lieu choisi est Roboworld dont les forces militaire s’engagent à tuer tous les coureurs sur leur territoire. Un anime   bruyant qui tape-à-l'œil pour ceux qui veulent rock-and roll dans le monde de la course de vitesse. L'art est dessiné à la main aux détails les plus minuscules.

Abandoned, 2011 Mexico / United States, 9m, Francisco Ruiz
The Earth has been decimated by an invasion from another dimension. One lone survivor wanders about fighting off mutations and unearthly creatures.
Abandonnée, 2011 Mexique / États-Unis, 9m, Francisco Ruiz
La terre a été décimée par une invasion en provenance d’une autre dimension. Un seul survivant erre à repousser les mutations et les créatures surnaturel.

Karate-Robo Zaborgar, 2011 Japan, 101m, Noburu Iguchi
Saturday morning science fiction adventure (in the style of Ultraman etc.) that is a remake of an obscure T.V. series of the 70s called “Electroid Zaborger 7” and centers on the relationship between a man, Daimon, and his robot, Zaborgar. Together they must stop the evil Dr Akunomiya (he killed Daimon’s father) and Sigma from destroying all of humanity.
Karaté-Robo Zaborgar, 2011 Japon, 101m, Noburu Iguchi
Une aventure de science-fiction pour la foule de samedi matin (dans le style d'Ultraman, etc.) qui est un remake d’une obscure télésérie des années 70 appelé «Electroid Zaborger 7» et se concentre sur la relation entre un homme, Daimon, et son robot, Zaborgar. Ensemble, ils doivent arrêter le diabolique docteur Akunomiya (il a tué le père de Daimon) et Sigma de détruire l'humanité.

Stake Land, 2010 United States, 96m, Jim Mickle
Apocalyptic road movie about a man (only known as Mister) and a boy, Martin, trying to reach the safety of a place called New Eden. A plague has caused many to be transformed into vicious carnivorous beasts called vamps. In response to this, an ultraviolent religious sect known as the Brotherhood has arisen. Which of these two groups pose the greatest danger? Martin and Mister must be on alert at all times as they travel to the rumoured safe haven of New Eden. Any they encounter must be carefully screened.
Stake Land, 2010 États-Unis, 96m, Jim Mickle
Un road movie apocalyptique sur un homme (seulement connu comme Monsieur) et un garçon, Martin, essayant d'atteindre la sécurité d'un lieu qui s’appelé ‘ Le Nouvelle Éden’. Une peste a causé que beaucoup de personnes se transforme en bêtes vicieuses et  carnivores qu’on appelés les vamps. En réponse à cela, une ultraviolente secte religieuse connue comme la Fraternité. Laquelle de ces deux groupes menace la plupart ? Martin et Monsieur doivent être en état d'alerte en tout temps comme ils voyagent jusqu'à la rumeur refuge du nouvel Éden. Tout qu'ils rencontrent doit être soigneusement sélectionnés.

Gantz: Part 1 / Part 2: Perfect Answer, 2011 Japan, 130m / 141m, Shinsuke Sato
Kai and Kato were high school buddies. Not having seen each other since then they each show a flicker of recognition while waiting for the subway. Before they can act upon it another man falls upon the tracks. Kato goes to help him up and Kai pulls him onto the platform but unfortunately falls upon the tracks. Both are hit by the oncoming train. They awake in a nearly empty apartment with a huge black orb in the middle. Others are there. The orb speaks and tells them that they must go on a special mission to kill aliens. A complex yet thrilling science fiction fantasy with the right mix of comedy and pathos. A saga that asks more question than giving answers.
Gantz: Partie 1 / partie 2: Réponse Parfaite, 2011 Japon, 130m/ 141m, Shinsuke Sato
Kai et Kato étaient camarades au lycée. Ne pas avoir vu l'autre depuis puis chacune d'elles montre un scintillement de reconnaissance en attendant que le métro. Avant qu'ils peuvent agir sur elle un autre homme tombe sur les pistes. Kato va aider à lui et Kai lui tire sur la plateforme mais malheureusement tombe sur les pistes. Tous deux sont frappés par le train en sens inverse. Ils se réveillent dans un appartement presque vide avec un énorme orbe noir au milieu. D'autres sont là. L'orbe parle et leur dit qu'ils doivent passer sur une mission spéciale à tuer des extraterrestres. Une complexe science-fiction fantastique palpitant avec la bonne mélange de comédie et le pathos. Une saga qui pose une question plus que de donner des réponses.

Little Deaths, 2010 United Kingdom, 90m, Sean Hogan / Andrew Parkinson / Simon Rumley
An anthology of three erotically charged macabre tales from among Britain’s most daring film makers.
In Sean Hogan’s “House and Home” an apparently conservative couple lure a homeless woman to their home for a ‘charity’ dinner.
Andrew Parkinson’s “Mutant Tool” centers on a recovering addict and prostitute being prescribed a new experimental and strong drug.
Simon Rumley’s “Bitch” details the destruction of a BDSM relationship.
Peu de morts, 2010, Royaume Uni, 90m, Sean Hogan / Andrew Parkinson, Simon Rumley
Une anthologie de trois contes chargés d’érotisme et macabre parmi les cinéastes plus audacieuses de la Grande-Bretagne.
Dans « House and Home» de Sean Hogan, un couple apparemment conservateur attirer une femme sans abri à leur domicile pour un dîner «de charité».
«Mutant Tool» d’Andrew Parkinson est centrée sur une récupération toxicomane et une prostituée qui est prescrit un nouveau médicament fort et expérimental.
«Bitch»  de Simon Rumley  détaille la destruction d'une relation BDSM.

W4M, 2011 Canada, 6m, Jake Ross
A woman encounters a man and gets more than she bargained for.
W4M, 2011 Canada, 6 m, Jake Ross
Une femme rencontre un homme et obtient plus qu'elle a négocié.

Beyond the Black Rainbow, 2011 Canada, 110m, Panos Cosmatos
Sensory assaulting film with a haunting electronic score and surreal imagery.  Elena has been imprisoned all of her life in some sort of bio-engineering institution. It is run by a Doctor Barry Nile. Is he her saviour or her tormentor? Apart from the score and imagery this film lacked engagement and the characters a bit bizarre.
Au-delà de l’Arc-en-ciel Noir, 2011 Canada, 110m, Panos Cosmatos
Un film sensorielle et agressant avec une trame sonore électronique obsédante et un imagerie surréaliste.  Elena a été emprisonnée tout de sa vie dans une sorte d'institution de bio-ingénierie. Il est dirigé par un médecin Barry Nil. Il est de son Sauveur ou son bourreau? Hormis le score et imagerie, ce film n'avait pas l'engagement et les personnages un peu bizarres.

The Suicide Tapes, 2011 United States, 24m, Billy Senese
A psychiatrist interviews a patient who claims that he is supposed to be dead after slitting his wrists.
Les Bandes Magnétiques de Suicide, 2011 États-Unis, 24m, Billy Senese
Un psychiatre s’entretien avec  un patient qui affirme qu'il devrait être mort après refendage de ses poignets.

Absentia, 2011 United States, 91m, Mike Flanagan
Trisha’s husband Danny went missing seven years ago. Her younger sister, Callie, has just come out of rehab. She arrives to provide moral support as Trisha has decided to move on and declare Danny as ‘death by absentia.’ As she is signing, indications arise that Danny is nearby. Low budget horror that succeeds in being creepy without fancy special effects.
Absentia, 2011 États-Unis, 91m Mike Flanagan
Le mari de Trisha, Danny, a disparu il y a sept ans. La sœur de Trisha, Callie, vient juste de sortir cure de désintoxication. Elle arrive à fournir un soutien moral alors que Trisha a décidé de se remettre en route et de déclarer Danny comme 'Décès par Absentia’. Pendant  qu’elle en processus, des indications se posent que Danny se trouve à proximité. Un horreur à faible budget qui réussit à adonnes des chairs de poule  sans des effets spéciaux extravagante.

Some Guy Who Kills People, 2011 United States, 97m, Jack Perez
Ken Boyd, 34-years-old has just been released from an institution and he works in an ice-cream parlour. He is still haunted by a humiliation forced on him by a group of boys from high school and is still taunted by most around him including his mother (scathing performance by Karen Black). To release his anger he draws comic book images of the boys meeting untimely deaths. And one by one they begin to do so. The humour is biting sarcastic and offbeat.
Un Mec Qui Tue les Gens, 2011 États-Unis, 97m, Jack Perez
Ken Boyd, 34 ans vient juste de sortir d'un établissement psychiatrique et il travaille dans un salon de crème glacée. Il est toujours hanté par une humiliation qu’il a subie d’un groupe de garçons de son lycée  et est toujours raillé par la plupart autour de lui, y compris sa mère (performance acerbe par Karen Black). Pour se libérer de sa colère, il dessine des images de bande dessinée qui montre le décès prématurés de ses garçons. Et un par un, sa arrive. L'humour est mordant, sarcastique et décalé.

Art / Crime, 2011 Canada, 100m, Frédérick Maheux
Thought provoking documentary about Rémy Couture, special effects expert who was arrested in October 2009 on suspicion that he portrayed a young boy being abused and murdered on his web-site “Inner Depravity.” Though the initial accusation has been proven false, Rémy Couture is still accused of possession and dissemination of offensive material. Including testimonies from his colleagues, associates and others involved (including the boy himself) the film maker succeeds in giving us a solid well-balanced film on a very important subject, the freedom to express one’s self as one sees fit.
Art / Crime, Canada de 2011, 100 m, Frédérick Maheux
Documentaire qui suscite la réflexion sur Rémy Couture, expert en effets spéciaux qui a été arrêté en octobre 2009 sur des soupçons qu'il incarne un jeune garçon et de violence assassiné sur son site web «Inner Depravity.» Bien que l'accusation initiale ait été prouvée fausse, Rémy Couture est toujours accusé de possession et de la diffusion de matériel offensant. Y compris les témoignages de ses collègues, associés et d'autres impliqués (y compris le garçon lui-même) le réalisateur réussit à nous donner un film bien équilibré et solide sur un sujet très important, la liberté d'exprimer soie même comme on l’entend.  

Abolition, 2011 Canada, 82m, Mike Klassen
Joshua has just been laid off as the building, where he works as a janitor, has been condemned. As he wanders the streets, he responds to cries for help. He blacks out and awakens in a pool of blood. To save one another must perish. Is he a saviour or a curse? Well written and tightly edited.
Abolition, 2011 Canada, 82m, Mike Klassen
Joshua a juste été mis à pied du bâtiment, où il travaillait comme concierge. Le bâtiment a été condamné. Comme il erre dans les rues, il répond aux appels au secours. Il noirs et se réveille dans une mare de sang. Pour sauver l'autre doit périr. Il est un Sauveur ou une malédiction ? Bien écrit et bien édité.

A Horrible Way to Die, 2010 United States, 85m, Adam Wingard
Wingard’s latest is an intense yet simplistic thriller that follows the paths of vicious fugitive serial killer Garrick Turrell and recovering alcoholic Sarah.
Une Façon Horrible de Mourir, 2010 États-Unis, 85 m, Adam Wingard
Ce plus récent film de Wingard est un thriller intense mais simpliste qui suit les chemins du tueur en série vicieux, le fugitive Garrick Turrell et un alcoolique en rémission, Sarah.

Paradox Mary, 2008 United States, 12m, Adam Wingard
Mary is frustrated by the fact that her double always gets there before she does.
Le Paradoxe de Mary, 2008 États-Unis, 12m, Adam Wingard
Mary est frustrée par le fait que son double arrive toujours  avant elle.

Saint, 2010 Netherlands, 88m Dick Maas
Every 23 years, when there is a full moon on December 5th, the real Saint Nick returns from the grave and brutally kills anyone in his path. Formulaic horror.
Saint, 2010 Pays-Bas,  88m Dick Maas
A chaque 23 an, quand il y a une pleine lune le 5 décembre, le véritable Saint Nick renvoie à partir de la tombe et sauvagement tue quelqu'un sur son chemin. Horreur stéréotypé.

Bobby Yeah, 2011 United Kingdom, 23m, Robert Morgan
Brutal stop-motion animation admonishing us that theft can have dire consequences.
Bobby Yeah, 2011 Royaume Uni, 23m, Robert Morgan
Une animation image par image qui brutalement nous exhortant que le vol peut avoir des conséquences désastreuses.

WEEK 2 SEMAINE: July 21 Juillet

13 Assassins, 2010 Japan, 141m, Takashi Miike
Cult director Takashi Miike returns with a violent action packed historical thriller set at the end of Japan’s feudal era. Lord Naritsugu is above the law and treats his subjects with utter contempt. There is no legal recourse to stop him from raping, mutilating and killing them. To make matters worse he could ascend to a seat on the Shogun council. There is only one option – risk all and attempt to assassinate him.
13 Assassins, 2010 Japon, 141m,  Takashi Miike
Réalisateur culte Takashi Miike, revient avec un thriller historique violente et bourré d’action fige à la fin de l'époque féodale en Japon. Lord Naritsugu est au-dessus de la Loi et traite ses sujets avec mépris flagrant. Il n'y a aucun recours légal pour l'arrêter de viol, mutiler et tuer. Pour rendre la situation pire il pourrait attendre un siège sur le Conseil du Shogun. Il n'y a qu'une seule option – de tous risques et prend la tentative de l'assassine.

Super, 2010 United States, 96m, James Gunn
A twisted and entertaining comedy about an unlucky man whose world falls apart when his wife leaves him for a shady drug dealer. He decides to don a DIY costume to tell crime to shut up! He becomes the Crimson Bolt and is eventually joined by his side-kick Bolty.
Super, 2010 États-Unis, 96m, James Gunn
Tordu et divertissante comédie sur un homme malchanceux dont son monde s'écroule quand sa femme le quitte pour un trafiquant de drogue ombragé. Il décide d'enfiler un costume de bricolage pour dire au crime de se taire! Il devient le Crimson Bolt et est éventuellement rejoint par un side-kick Bolty.

We, Time Machines (Vejado en el Tiempo), 2011 Spain, 8m, Raúl Navarro
Poses the question can a couple in love avoid the negative moments of a relationship.
Vexé dans le Temps (Vejado en el Tiempo), 2011 Espagne, 8m, Raúl Navarro
Pose le  question est qu’un couple amoureux peut éviter les moments négatifs d'une relation.

A Genius, Two Partners, A Dupe (Un Genio Due Compari, Un Pollo), 1975 Italy, 120m, Damiano Damiani / Sergio Leone
This Spaghetti Western comedy contains all of the basic elements of the genre including the soundtrack by Ennio Morricone. Three scoundrels conspire to steal 300 thousand dollars from the U.S Cavalry.
Un Génie, Deux Associés, Une Horloge (Un Genio Due Compari, Un Pollo), 1975  Italie, 120m, Damiano Damiani / Sergio Leone
Cette comédie Western Spaghetti contient tous les éléments de base du genre dont la bande sonore par Ennio Morricone. Trois gredins conspirent pour voler des 300,000$ de la cavalerie américaine.

The Whisperer in Darkness, 2011 United States, 103m, Sean Branney
This compelling adaptation of an H.P. Lovecraft novella has all of the aesthetics of a 1930 or 40s science-fiction mystery. A University professor and expert on folklore, Albert Wilmarth travels to a small Vermont town to investigate the appearances of mysterious creatures.

Les Murmures dans les Ténèbres, 2011 États-Unis, 103m, Sean Branney
Cette irrésistible adaptation d'un roman de H.P. Lovecraft a tous l'esthétique   mystère de science fiction dans les années 30 ou 40. Un professeur d'université et un expert sur le folklore, Albert Wilmarth se rend dans une petite ville au Vermont pour enquêter sur les apparitions de créatures mystérieuses.

Mandrake, 2011 France, 17m, Fabrice Blin
A man awakens naked and breaks into the isolated home of a single mother and her child. Things are not what they appear to be.
Mandragore, 2011 France, 17m, Fabrice Blin
Un homme se réveille nue et ce cambriole dans la maison isolée d'une mère et son enfant. Les choses ne sont pas ce qu'elles semblent d’être.

Morituris, 2011 Italy, 83m, Raffaele Picchio
Three young men are driving two young Romanian girls to a remote wooded area where they say there will be a rave. Their true intentions are revealed when they arrive. Unfortunately for them and their two victims a group of nasty Roman gladiators have been awakened. Gruesome sheer terror ensues.
Morituris, 2011 Italie, 83m, Raffaele Picchio
Trois jeunes hommes conduit deux jeunes filles Roumaines à une région boisée éloignée où, disent-ils, qu'il y aura une rave. Leur vraie intention est révélée lors de leur arrivée. Malheureusement pour eux et pour leurs deux victimes un groupe de vilains gladiateurs Romains ont été réveillé.



Un terreur macabre s’ensuit .

The Catechism Cataclysm, 2011 United States, 81m, Todd Rohal
Young naive happy-go-lucky Father William (Billy to his friends – he doesn’t really have any), tracks down his sister’s ex boyfriend from high school Robbie and convinces him to go on a canoe trip with him. For Billy things don’t turn out as expected as Robbie is not what he imagined. He discovers that the world around him can be dangerous. A hilariously absurd comedy.
Le Cataclysme de Catéchisme, 2011 États-Unis, 81m, Todd Rohal
Jeune, naïf et insouciant le Père William (Billy à ses amis – il n'a vraiment aucun), traque le ex petit ami de sa sœur du lycée, Robbie, et lui convaincre de l’accompagniez sur un voyage en canot. Pour Billy choses ne tourner comme prévu comme Robbie n'est pas ce qu'il a imaginé. Il découvre que le monde autour de lui peut être dangereux. Une comédie hilarante et absurde.

The Silence (Das Letze Schwagen), 2010 Germany, 118m, Baran Bo Odar
On July 8th 1986, Timor and Peer are driving on a country road. They spot a young girl riding her bike. Peer turns the car around and follows her.  He ends up raping and murdering her. Her body is found dumped in a lake. Timor remains silent and Peer gets away with it. 23 years later another girl goes missing. Powerful and stirring film showing the effects of unresolved grief and guilt.
Le Silence (Das Letze Schwagen), 2010 Allemagne, 118m, Baran Bo Odar
Le 8 juillet 1986, Timor et Peer conduise sur une route de campagne. Ils aperçoivent une jeune fille sur sa bicyclette. Peer tourne la voiture et la suit. Elle est viole et meurtrier par Peer. Son corps est retrouvé dans un lac. Timor reste silencieux et Peer obtient plus loin avec elle. 23 ans plus tard une autre fille disparaît. Un film puissant et émouvant qui montre les effets de la chagrin et de culpabilité non résolu.

A Doctor’s Job (¡Una Carrerita, Doctor!), 2011 Peru, 10m, Julio O. Ramos
To pay for his mother’s stay in a nursing home a doctor is forced to drive a cab. One night he gets a challenging fare.
Travail d'un Médecin (¡Una Carrerita, Docteur!), 2011 Pérou, 10m, Julio O. Ramos  
Pour payer pour le séjour de sa mère dans une maison de retraite, un médecin est obligé de conduire un taxi. Une nuit, il obtient un tarif difficile.

Love, 2011 United States, 86m, William Eubank
Contemplative and beautifully shot science fiction film centering on astronaut, Lee Millar, on a special mission to resurrect an abandoned space station. After a strange signal cuts off his contact with mission control he finds himself stranded in space. Will his memories of his human connections be enough to sustain him?
Amour, 2011 États-Unis, 86m, William Eubank
 Une science fiction contemplatif et un plan magnifiquement tourne centré sur un astronaute, Lee Millar, sur une mission spéciale de ressusciter une station spatiale qui a été abandonnée. Après qu'un signal étrange coupe de son contact avec contrôle de mission il retrouve échoué dans l’espace. Ses souvenirs de ses connexions humaines seront t’ils suffisants pour lui soutenir?

One Hundred Years of Evil, 2010 United States, 80m, Eric Eger / Magnus Oliv
Are you up for a bit of historical revisionism? This Mockumentary explores one such explosive premise. What if Hitler had not really died in the bunker at the end of WWII? Researcher and expert on discerning whether one is lying or telling the truth, Skule Antonsen teams up with documentarian Idelfonso Elizalde to uncover the truth. They end up following the trail of a certain ‘Adolph Muchenhauser’. The result is a thrilling and at times humorous look at a very frightening thought.
Cents Ans de Mal, 2010 États-Unis, 80m, Eric Eger / Magnus Oliv
Êtes-vous prêt pour un peu de révisionnisme historique? Ce faux documentaire explore un tel principe explosif. Que se passe-t-il si Hitler n'était pas vraiment mort dans le bunker à la fin de la guerre? Chercheur et spécialiste de discerner si un raconte un mensonge ou  la vérité, Skule Antonsen équipe avec documentariste Idelfonso Elizalde de découvrir la vérité. Ils finissent par suite de la piste d'un certain « Adolph Muchenhauser ». Le résultat est un regard passionnant et parfois humoristique sur une pensée très effrayant.

Hellacious Acres: The Case of John Glass, 2011 Canada, 108m, Pat Tremblay
The future of humanity is in the hands of John Glass. He awakes from a cryogenic sleep in a barn. Confused and suffering from amnesia, a robotic voice tells him that after WWIII the Earth was invaded by aliens. Under no circumstance was he to remove his military armour as the air and environment was now toxic. As well he is briefed on a vital mission. Dry absurd humour.
Hellacious Acres: Le Cas de John Glass, 2011Canada, 108m, Pat Tremblay
L'avenir de l'humanité est entre les mains de John Glass. Il se réveille d'un sommeil cryogénique dans une grange. Confus et souffrant d'amnésie, une voix robotique lui dit que, après la troisième guerre mondiale, la terre a été envahie par des extraterrestres. Sous aucune prétexte qui enlève son armure militaire car l'air et l’environnement est maintenant toxique. Il est aussi bien informé sur une mission essentielle. Humour absurde sec.

Martian Precursor, 2010 United States, 1m, Brian and Kevin Lonano
Transmissions originating from Mars torment a homeless man.
Précurseur Martienne, 2010 États-Unis, 1m, Brian et Kevin Lonano
Des transmissions d’origines Martienne tourmente un homme sans abri.

Pop Skull, 2007 United States, 86m, Adam Wingard
21st Century version of an acid trip. This is not for those diagnosed with epilepsy. Centers on a young man’s, pill-popping Adam, who has difficulty in coping with his girlfriend dumping him and losing his grip on reality.
Pop Skull, 2007 États-Unis, 86m, Adam Wingard
Version d'un voyage d’acide du 21e siècle. Ce film n'est pas pour les personnes atteintes d'épilepsie. Centré sur un jeune homme, Adam qui abuse les pilules, qui a du mal à faire face avec sa petite amie qui le plaque et de perdre son sens de réalité.

Cerebella, 2008 United States, 7m, Adam Wingard
A young woman decides to deprive herself of sleep in order to make the most of her stay in a hotel room.
Cerebella, 2008 États-Unis, 7m, Adam Wingard
 Une jeune femme décide de ce prive du sommeil afin de profiter au maximum de son séjour dans une chambre d'hôtel.

Frankenstein Created Woman, 1967 United Kingdom, 96m, Terence Fisher
Fourth Hammer Studio classic featuring Baron Frankenstein. When his assistant Hans is beheaded after being accused of murdering Christina’s (his love interest) father, Frankenstein conjures up a plan to transfer his soul to another body. She is deformed. After his execution Christina commits suicide. Acquiring her body, Frankenstein surgically corrects her deformity and reanimates her with Hans’ soul.
Frankenstein Créa la Femme, 1967, Royaume Uni, 96m, Terence Fisher
Quatrième film classique du Studio Hammer  qui met en vedette le Baron Frankenstein. Lorsque son assistant Hans est décapité après avoir été accusé du meurtre du père de Christina (son intérêt d'amour), Frankenstein évoque un plan visant à transférer son âme à un autre corps. Elle est déformée. Après l’exécution de Hans, Christina se suicide. Après l’acquisition de son corps, Frankenstein chirurgicalement corrige sa déformation et lui réanime avec l'âme de Hans.

Battle Royale, 2000 Japan, 122m, Kinji Fukasaku
To cope with rising unemployment and youthful delinquency, the Government has passed ‘The Battle Royale Law’. Once a year a high school class is chosen and taken to an uninhabited island. When they awaken, they are told that they have three days to kill each other. Only one can survive. Around their necks is a collar that contains both a tracking device and a mini-bomb. How will each student react? Will they betray their friends or work with them to try and find a solution? A powerful expression of the conflict between survival and humanity.
Battle Royale, 2000 Japon, 122m, Kinji Fukasaku
Pour faire face à la hausse du chômage et de la délinquance juvénile, le gouvernement adopté "La loi  Battle Royale. Une fois par an une classe de lycée est choisie et ils sont déposer sur une île inhabitée. Lorsqu’ils se réveillent, on leur dit qu'ils ont trois jours pour tuer les uns des autres. Seul un peut survivre. Autour de leur cou est un collier qui contient un dispositif de localisation et d’une petite bombe. Comment réagiront chaque étudiant? En trahissent leurs amis ou travailler avec eux pour tenter de trouver une solution? Une expression puissante du conflit entre la survie et l'humanité.

Kill Me Please, 2011 Belgium, 95m, Olias Barco
A very dark deadpan comedic look at the subject of euthanasia. Dr Kruger runs a medically assisted suicide clinic in an isolated castle high in the Swiss mountains. Its patients are a motley group of people tired of life and want to end it in a dignified (?) manner. The doctor and his staff are despised by the nearby villagers.
Kill Me Please, 2011 Belgique, 95m, Olias Barco
Une comédie  très noir et inexpressive qui donne un regard sur le sujet de l'euthanasie. Dr Kruger gère une clinique de suicide médicalement assisté dans un château isolé haut dans les montagnes suisses. Ses patients sont un groupe hétéroclite de gens fatigués de la vie et voulez mettre fin de façon digne (?). Le docteur et le personnel du clinique son méprisés par les villageois du coin.

Salvation Insurance, 2010 United States, 7m, Reuben Sack / Jeremy Bradley
A T.V. ad for an insurance offer that will guarantee peace of mind for eternity.
L'Assurance du Salut, 2010 États-Unis, 7m, Reuben Sack / Jeremy Bradley
Un pub de télévision pour une offre d'assurance qui garantira la tranquillité d'esprit pour l'éternité.

True Legend, 2010 Hong Kong China, 116m, Yuen Woo-Ping
Martial arts film based on the life of fabled folk hero Su Qi-Er (late 18th century). He was a renowned Qing dynasty general who retired from the military to be with his wife and child. His ‘brother-in-law’ Yuan Lie returns to avenge his father’s assassination by Su’s father. Su is severely injured and escapes with his wife but their son is kept captive by Yuan. Subsequent events cause Su to go mad and with his son go begging in the streets. Well choreographed fight scenes and mix of fantasy elements.
Véritable Légende, 2010 Hong Kong Chine, 116m, Yuen Woo-Ping
Ce film d'arts martiaux est basé sur la vie d’un héros populaire, le légendaire Su Qi-Er (fin XVIIIe siècle). Il était une célèbre générale pour la dynastie Qing qui prend sa retraite de l'armée pour être avec sa femme et son enfant. Son «beau-frère» Yuan revient pour se venger pour l'assassinat de son père par le père de Su. Su est grièvement blessé et s'échappe avec son épouse, mais leur fils est gardé en captivité par Yuan. Les événements ultérieurs causent Su de venir fou et accompagnée par son fils vas mendier dans les rues. Les scènes de combat son bien chorégraphiée et il y a un bon mélange d'éléments de fantaisie.

Monster Brawl, 2011 Canada, 85m, Jesse T Cook
Famous monsters enter the wrestling ring in a rumble to the death. A film for the inner child in all of us whether it is legendary monsters of movie land or the wrestling ring.  We will be treated to nonstop action from start to finish and full of surprises all taking place in the most eerie of all wrestling rings, an ancient graveyard that some say is cursed.
Rixe de Monstre, 2011 Canada, 85m, Jesse T Cook
Des monstres célèbres rentrent dans le ring pour un grondement a la mort. Un film pour l'enfant intérieur en chacun de nous soit des monstres légendaires du cinéma ou le monde de la lutte.  Nous seront traitées à l’action sans arrêt du début a la fin et pleine de surprises tous prendre place dans la plus sinistre de tous les rings de luttes, un ancien cimetière que certain dis est maudit.

Hell Driver, 2010 Japan, 106m, Yoshiro Nishimura
Director of 2008s “Tokyo Gore Police” returns for another ‘joy ride’ into hell. Bring your umbrellas and your raincoat as it will be a torrential down pour with the screen in front of you turning red and body parts coming at you from all directions. Japan has been divided by a wall separating the north from the south. The north has been infested by a plague that has turned them into zombies. An antenna protruding from their forehead links them to their queen, a vicious cannibalistic serial killer.
Hell Driver, 2010 Japon, 106m, Yoshiro Nishimura
Réalisateur de «Tokyo Gore Police» (2008) retourne pour un autre «balade excitant» en enfer. Apportez vos parapluies et votre imperméable que ce sera une pluie sanglante et torrentielle a l'écran en face de vous. L’écran devient rouge et des parties du corps  provenant de toutes les directions vers vous. Le Japon a été divisé par un mur qui sépare le Nord du Sud. Le Nord a été infesté par une peste qui en effet tourne ses victimes en zombie. Une antenne dépassant de leur front le relie à leur Reine, un tueur en série et un vicieux cannibale.

Clown (Klovn), 2010 Denmark, 88m, Mikkel Norgaard
Hilarious irreverent guttural comedy about two men who go on their annual ‘canoe trip.’ This is a trip that you cannot take the family along and are unable to report on with them. Matters are seriously complicated when one of the men brings along his girlfriend’s 12-year-old nephew to prove to her that he has ‘fatherhood potential.’
Bouffon (Klovn), Danemark, 88m, Mikkel Norgaard
Hilarante comédie guttural irrévérencieux sur deux hommes qui se rendent sur leur annuel «voyage en canot.» Il s'agit d'un voyage que vous ne peut pas emmener la famille et ca sera pas possible de faire le rapport de ceci avec eux. La situation devienne sérieusement compliquées quand l'un des hommes emmène avec lui le neveu âgée de 12 ans de sa petite amie pour lui prouver qu'il a «potentiel de paternité.»

Heaven’s Story, 2010 Japan, 278m, Takahisa Zeze
Sprawling meditation on our responsibilities as a survivor of a vicious attack on our lives as that of loved ones is extinguished at the hands of a monster. What if that monster has found rehabilitation? Am I still responsible for the past even if I have moved on?
Histoire du Ciel, 2010 Japon, 278m, Takahisa Zézé
Méditation étendu sur nos responsabilités comme un survivant d'une attaque brutale sur nos vies que celle de leurs proches est éteinte aux mains d'un monstre. Et si ce monstre a trouvé de réadaptation? Est que je suis toujours responsable du passé même si je me remettre?

The Corridor, 2010 Canada, 99m, Evan Kelly
Tyler has a breakdown when his mother passes away. When his friends try to help he reacts violently. A year later Tyler is released from the institution. His friends reunite at his mother cabin in the woods to celebrate. A dimensional anomaly appears that takes the shape of a corridor. When the men enter inside they feel a greater awareness. A window into each other’s minds has been opened with disastrous results.
Le Corridor, Canada 2010, 99m, Evan Kelly
Tyler à un dysfonctionnement lorsque sa mère est décède. Quand ses amis essaient de l’aider, il réagit violemment. Un an plus tard, Tyler est libérée de l'institution. Ses amis ce réunissent à la cabine de sa mère dans le foret pour célébrer. Une anomalie de dimension apparaît qui prend la forme d'un corridor. Lorsqu’ils entre à l'intérieur, ils se sentent une plus grande prise de conscience. Une fenêtre à l'esprit des autres a été ouverte avec des résultats désastreux.

Petty Romance, 2010 South Korea, 110m, Kim Jeoung-hoon
An unconventional romantic comedy about a graphic novel artist and an ‘inexperienced’ sex columnist collaborating on an adult oriented manga. Animated sequences fascinating.
Romance Mesquine, 2010 Corée du Sud, 110m, Kim Jeoung-hoon
Une comédie romantique peu conventionnelle quand un artiste de bande dessinée et un chroniqueur de sexe ‘sans expériences’ qui collabore sur un manga orienté pour adulte. Les séquences d'animation sons fascinants.

You Are Here, 2010 Canada, 78m, Daniel Cockburn
Daniel’s directorial debut is an iconoclastic effort that immediately trashes the conventional limits of cinema. Director offers up a philosophical excursion into the labyrinth of the mind and pose the ever burning question of ‘Where am I?”
Vous Êtes Ici, 2010 Canada, 78m, Daniel Cockburn
Le premier film de Daniel est un effort iconoclaste qui ravage immédiatement les limites classiques du cinéma. Ce réalisateur nous offres une excursion de philosophique dans le labyrinthe de l'esprit et pose la question toujours brulante "où suis-je?"

Broken, 2011 Australia, 7m, Christian Doran
Seb awakens to a world where everyone else, his love Anna and his best friend Dave, is in reverse mode.
Brisé, 2011 en Australie, 7m, Christian Doran
Seb se réveille dans un monde où tout les autres, son amour Anna et son meilleur ami Dave, sont en mode inversé.

Midnight Son, 2011 United States, 88m, Scott Leberecht
Jacob is a young man suffering from a severe form of photosensitivity. He can only venture out at night. An appetite for blood begins to drive him to desperate measures, all the while trying to protect his new love interest, Mary. A more sensitive tale than the commercially popular “Twilight Saga.”
Fils de Minuit, 2011 États-Unis, 88m, Scott Leberecht
Jacob est un jeune homme souffrant d'une forme grave de photosensibilité. Il peut seulement s’aventurer pendant la nuit. Un appétit pour le sang commence à lui conduire à des mesures désespérées, tout en essayant de protéger son nouveau amoureuse, Mary. Un conte plus sensible que la commercialement populaire «Saga de Twilight.»

WEEK 1 SEMAINE: July 14 Juillet

Bullhead, 2011 Belgium, 129m, Michael R. Roskam
Directorial debut is a somewhat dark thriller that delves into the underworld of illegal growth hormones in the cattle industry. It is a typical tale of a man whose conscience and past are catching up to him as the law is closing in on him.
Bullhead, 2011 Belgique, 129m, Michael R. Roskam
Première long-métrage du ce réalisateur est un thriller quelque peu sombre qui se fouilles dans la pègre de la distribution illégales des hormones de croissance dans l'industrie du bétail. C'est un conte typique d'un homme dont sa conscience et son passé lui rattrape pendent que la loi se rapproche de lui..
 
Birthright, 2010 Japan, 108m, Naoki Hashimoto 

Mika is a young woman who was abandoned as a newborn and was raised in an orphanage. She wants revenge and she does so by abducting Ayano for the purpose of destroying her. A subtle disturbing film using emotional violence as a means of vengeance. This is the director’s first film yet shows a high level of cinematic knowledge.
Droit de Naissance, 2010 Japon, 108m, Naoki Hashimoto
Mika est une jeune femme qui a été abandonnée comme un nouveau-né a été soulevé dans un orphelinat. Elle veut se venger et elle le fait en enlevant Ayano dans le but de la détruire. Un film dérangeant subtil à l'aide de violence émotionnelle comme moyen de vengeance. Ce premier long-métrage du réalisateur qui montre un niveau élevé de connaissances cinématographiques.
 




Night Fishing, 2011 South Korea, 33m, Parking Chance
A man is fishing on a river bank on a foggy night. No fish are biting until ... a mysterious young woman in a white funeral dress appears and says ‘Daddy’ in a young girl’s voice. Filmed entirely on iPhone 4.
Pêche de Nuit, 2011 Corée du Sud, 33m, Parking Chance
Un homme est à la pêche sur la berge de la rivière sur une nuit brumeuse. Aucun poisson n'est piqueurs jusqu'à... une mystérieuse jeune femme dans une robe de funérailles blanc, apparaît et dit «Papa » avec une voix d'une jeune fille. Entièrement tourné  sur iPhone 4.
 
Yakuza Weapon, 2011 Japan, 106m, Yudai Yamaguchi / Tak Sagaguchi  Over-the-top B-grade action flick involving a Yakuza boss’ son returning to avenge his father’s murder. In doing so he uncovers the sinister plot of his father’s rival to ‘unite’ all of the Yakuza families. When he is seriously injured (he loses an arm and a leg), a secret government agency intervenes and replaces his lost limbs with powerful weapons.
Arme Yakuza, 2011 Japon, 106m, Yudai Yamaguchi / Tak Sagaguchi
Un film d'action ‘over-the-top B-grade’  impliquant le fils d'un patron Yakuza revenant de venger le meurtre de son père. Ce faisant, il découvre un complot senestre du rival de son père a l’intention de «unir» toutes les familles de Yakuza. Quand il est grièvement blessé (il perd un bras et une jambe), une agence secrète du gouvernement intervient et remplace ses membres perdus avec des armes puissantes.


Hello Ghost, 2010 South Korea, 111m, Kim Young-tak
This oddball comedy examines the plight of a young suicidal man, who was raised in an orphanage, with four ghosts controlling his every move. The ending expresses a strong social and humanitarian message.
Bonjour Fantôme, 2010 Corée du Sud, 111m, Kim Young-tak
Ce comédie excentrique examine la situation difficile d'un jeune homme suicidaire, qui a été élevé dans un orphelinat, avec quatre fantômes son contrôle chaque geste. La fin exprime un puissant message social et humanitaire.

The Troll Hunter, 2010 Norway, 90m, André Øvredal
Found footage has been found that shows that trolls are not just a creation of fairy tales and the conspiracy of the Norwegian government to keep their existence a secret. So funny that it is believable.
Le Chasseur de Troll, 2010 Norvège, 90 m, André Øvredal
Séquences trouvé qui montre que les trolls ne sont pas juste une création de contes de fées et la conspiration du gouvernement Norvégien à garder leur existence secret. Tellement drôle qu'il est crédible.

The Last Norwegian Troll, 2010 Norway, 13m, Pjotr Sapegin
Animated short showing the struggle for survival of the last troll still alive in Norway.
Le Dernier Troll Norvégien, 2010 Norvège, 13m, Piotr Sapegin
Court-métrage d'animation qui montre la lutte pour la survie du dernier troll encore vivants en Norvège.

Milocrorze: A love Story, 2011 Japan, 90m, Yoshinasa Ishibashi
A pastiche of three distinct stories showing the cruelty of love; fantastical, punk with a surreal sensitivity with presentation that is visually appealing.
Milocrorze: Un Histoire D’Amour, 2011 Japon, 90m, Yoshinasa Ishibashi
Un pastiche de trois histoires distinctes qui montre la cruauté de l'amour; fantastique, punk avec une sensibilité surréaliste avec une présentation qui est visuellement attrayante.

Retreat, 2011 United Kingdom, 90m, Carl Tibbetts
A young couple’s privacy during a retreat on the unpopulated island of Blackholme is shattered when an unconscious bloodied stranger washes up on shore. When he awakes he announces that a pandemic killer virus has broken out and that the residence needs to be boarded up. Yet his increasing aggressive and predatory behaviour causes fear and distrust from the couple.
Retraite, 2011, Royaume Uni, 90m, Carl Tibbetts
L’intimité d’un jeune couple durant une retraite sur un l'île inhabitée, Blackholme, est brisé lorsqu'un étranger ensanglanté et inconscient s’échoue sur le rivage. Quand il se réveille, il annonce qu'un virus pandémique et mortelle a éclaté et que la résidence doit être condamnée. Encore son comportement agressif et prédateur croissante provoque la peur et la méfiance à l'égard du couple.

Deadball, 2011 Japan, 98m, Yudai Yamaguchi
A no-holds-barred insane and bloody comedy about a ‘baseball’ game between two Juvenile Correction facilities. The rules of the game are not what you expected.
Deadball, Japon 2011, 98m, Yudai Yamaguchi
Une comédie folle et sanguinaire, alors que tout-est-permis,  sur un match de 'baseball' entre deux établissements de correction juvéniles. Les règles du match ne sont pas ce à quoi vous attendiez.

The Dregs, 2010 France, 68m, Isild Le Bosco
A nasty but real story of three women living a hedonistic and animalistic life of the edge of society. As expected they reside in a pressure cooker and all explodes in due time. As with director’s previous films this film is unbearable to watch.
Bas-fonds, 2010 France, 68m, Isild Le Bosco
Une histoire difficiles mais vraie de trois femmes qui vivent une vie hédoniste et animale de la lisière de la société. Comme prévu, ils résident dans un autocuiseur et touts s’éclate en temps voulu. Comme avec les films précédents du réalisateur, ce film est insupportable pour regarder.

The Devil’s Rock, 2011 New Zealand, 86m, Paul Campion
Director’s first feature film mines Hitler’s fascination with the occult. On the eve of D-day two New Zealand commandos stumble upon a secret SS division assigned to experiment with demonic forces to find the ultimate weapon. Unfortunately the results are disastrous.
Le Rocher du Diable, 2011 en Nouvelle-Zélande, 86 m, Paul Campion
Ce premier long-métrage du réalisateur  mines  la fascination d’Hitler pour l'occultisme. À la veille du D-day, deux commandos d’origine Nouvelle-Zélande fus tombe sur une division SS secret, assigné à expérimenter avec des forces démoniaques pour trouver l'arme ultime. Malheureusement, les résultats sont désastreux.

A Lonely Place to Die, 2011 United Kingdom, 100m, Julian Gilbey
Realistically and logically scripted and edited action thriller about a group of five mountaineers whose act of humanity drops them in the middle of a vicious kidnapping scheme. Upon hearing the cries of a young girl through a breathing pipe, they immediately rescue her and find themselves being pursued by two extremely ferocious cold blooded men. Breathtakingly shot in the Scottish Highlands.
Un Endroit Isolée Pour Mourir, 2011 Royaume-Uni, 100 m, Julian Gilbey
Un thriller d’action réaliste et logiquement scénarisée et monté d’un groupe de cinq alpinistes dont un  acte de l'humanité les dépose au milieu d'un combine d'enlèvement vicieux. Après avoir entendu les cris d'une jeune fille par un tuyau d’aération, ils la sauvent immédiatement et se retrouve poursuivi par deux hommes a sang froid et extrêmement féroces. Tourné à vous couper le souffre dans les Highlands écossaises.

 Another Earth, 2011 United States, 92m, Mike Cahill
Director’s debut feature that puts the discovery of a mirror Earth in orbit around the Sun and visible in the sky, secondary to a young astrophysics student, Rhonda, who due to driving while intoxicated, killed the wife and child of a renowned composer four years prior.
Une Autre Terre, 2011 États-Unis, 92 m, Mike Cahill
Premier long métrage de ce réalisateur qui met la découverte d'un planète qui est le miroir de la terre en orbite autour du soleil et visibles dans le ciel, secondaire à un jeunes étudiant d’astrophysique, Rhonda, qui, en raison d’avoir  conduite en état d'ébriété, tué la femme et l'enfant d'un compositeur renommé quatre ans auparavant.

Ip Man the Legend is Born, 2010 Hong Kong, 100m, Herman Yau
This third instalment in the series chronicling Bruce Lee’s famous master, Ip Man, as he learns the art of Wing Chun and becomes its leading exponent.
IP Man la Légende est Né, 2010, Hong Kong, 100 m, Herman Yau
Ce troisième épisode dans la série relatant l’histoire du célèbre maître de Bruce Lee, Ip Man, quand il apprend l'art de Wing Chun et devient son premier exposant.

Legend of the Millennium Dragon, 2011 Japan, 99m, Hirotsugu Kawasaki
Anime that provides a dramatised account of Heian era (794-1185) of Japanese history; a young teenager is brought back in time to this era to release and command the legendary dragon, Orochi.
Légende du Dragon du Millénaire, 2011Japon, 99m, Hirotsugu Kawasaki
Anime qui fournit un compte dramatisée d'époque Heian (794-1185) de l'histoire japonaise ; un jeune adolescent est catapulté à cette époque pour libérer et de commander le légendaire dragon, Orochi.

The Unjust, 2010 South Korea, 119m, Ryoo Seun-wan
Complex drama showing scandal, corruption and public facades that are rampant in much of today’s justice systems. Excellent acting, taut scripts and Korea’s knack of dealing with heavy-handed topics with its usual sense of black humour.
Les Injustes, 2010 Corée du Sud, 119m, Ryoo Seun-wan
Drame complexe montrant le scandale, la corruption et des façades publics qui font des ravages dans la plupart des systèmes de justice d'aujourd'hui. Des interprétations  excellent, un scénario tendus et l’habilitée de la Corée de traite un sujet lourde avec son sens de l'humour noir.

Ninja Kids!!!, 2011 Japan, 100m, Takashi Miike
Eight-year-old Rantaro is the family’s last hope to be a top rank Ninja. He is told to work hard as he sets off to Ninja Academy. Miike, a Fantasia favourite, is back with an over-the-top kiddie farce that is ‘a gut wrenching laugh per second from beginning to end. Exaggerated prosthetics, zany characters and fast action.
Ninja Kids!!!, 2011 Japon, 100m, Takashi Miike
Âgée de huit ans, Rantaro est le dernier espoir de sa famille d’être un Ninja de rang supérieur. Il est dit à travailler dur comme il ensembles au large de l’Académie Ninja. Miike, un favori de Fantasia, est de retour avec une farce sur le dessus pour enfants qui est ' un tube digestif dramatiques rire par seconde du début à la fin. Prothèses exagérées, personnages loufoques et l'action rapide.

Friend of Flies, 2011 Sweden, 13m, Emil Gustafsson Ryderup
A lonely boy finds friendship with houseflies and soon finds himself with unlimited power in this edgy animated short.
Ami des mouches, 2011 Suède, 13m, Emil Gustafsson Ryderup
Un garçon solitaire trouve l’amitié avec des mouches et bientôt retrouve avec un pouvoir illimité dans cette  court métrage animée et crispé.

The Reef, 2010 Australia, 94m, Andrew Trauki
Five vacationers set out on an adventure cruise that will take them from the Australian coral reefs to Indonesia. Their dream of adventure and fun quickly turns to terror and fear as their yacht capsizes on a reef and they attempt to swim 12 miles to the nearest dry land and find themselves pursued by a great white shark. Tension mounts as it picks them off one by one. Will any make it to safety? Based on a true story.
Le Récif, 2010 Australie, 94 m, Andrew Tralui
Cinq  vacanciers s’énoncés sur une croisière d’aventure qui les mènera des récifs coralliens d’Australie vers l’Indonésie. Leur rêve d'aventure et d'amusement se transforme rapidement à la terreur et de peur que leur yacht chavire sur un récif et ils tentent de nage 12 milles vers la terre ferme le plus proche et se poursuit par un grand requin blanc. La tension monte comme il les reprend au large d'un par un. Aucun ne rendra à la sécurité ? Basé sur une histoire vraie.

Ironclad, 2011 United Kingdom / United States, 121m, Jonathan English
The Magna Carta is an English document proclaiming the rights of its citizens. It was first signed by King John of England, one of its most controversial Monarchs, in 1215. This film gives a violent account of subsequent events. With a sterling cast of top British actors and a taut script, the result is a medieval action adventure that deftly portrays the gruesome realities of the combat with no attempt to water it down.
Ironclad, 2011  Royaume-Uni / États-Unis, 121 m, Jonathan English
La Magna Carta est un document Anglais qui proclame les droits de ses citoyens. Il a d'abord été signé par le roi Jean d'Angleterre, un des ses monarques le plus controversées, en 1215. Ce film présente un récit violent des événements suivant. Avec une distribution de grand talent Britanniques et un scénario bien écrit, le résultat est une aventure d'action médiévale qui dépeint avec dextérité les réalités macabres du combat sans tentative de l’édulcore.

King of Devil’s Island, 2010 Norway/ France / Sweden, 120m, Marius Holst
Bastoy Island was home for boys who found themselves outside of society’s norm between 1900 and 1953. The island is located in the Oslo Fjord about 75km south of Oslo. In attempting to bring out the ‘Christian’ soul in these boys, discipline was strict, severe and punishment often cruel. Life was tough. This film is a powerful dramatisation of an uprising that occurred in 1915 in which the army was called in to quell it.
Roi de L'Île du Diable, 2010 Norvège  / France / Suède, 120m, Marius Holst
Bastoy Island a domicile pour garçons qui se trouvent à l'extérieur de la norme de la société entre 1900 et 1953. L'île est située dans le Fjord d'Oslo à 75 km au sud d'Oslo. En tentant de faire ressortir l'âme «Chrétien» dans ces garçons, la discipline était stricte, sévère et le châtiment souvent cruel. La vie etait difficile. Ce film est une dramatisation puissante de l'émeute qui s'est produite en 1915 dans laquelle l'armée a été appelée pour le réprimer.

PRIOR/ AVANT:     July 14 Juillet

The Devil’s Double, 2011 Belgium, 108m, Lee Tamahori
Hard-hitting psychosocial political thriller that tells the harrowing story of Latif Yahia (the film is based upon his book), an Iraqi soldier who was forced into becoming the ‘fiday’ i.e. body double of Saddam Hussein’s eldest son Uday. Uday was a rampaging megalomaniac who revelled in decadent sadistic sexual behaviour.
La Doublure du Diable, 2011 Belgique, 108 m, Lee Tamahori
Un  thriller politique, psychosociaux et percutant qui raconte l'histoire déchirante de Latif Yahia (le film est basé sur son livre), un soldat Irakien qui a été contraint à devenir le « fiday » i.e. la doublure du fils aine de Saddam Hussein, Oudaï. Oudaï était un mégalomane déchaînes qui se délectait dans des comportements sexuels sadiques et décadente.

Rabies, 2011 Israel, 90m Navot Papushado, Aharon Keshales
First Israeli genre film involving a brother and sister trying to escape their being trapped, two young couples going to play tennis, two cops (one of whom is a loose cannon and the other is having marital problems) and a forest ranger with his dog; a group of individuals whose paths cross as they venture deep into an Israeli forest. ‘Madness’ would have been a more appropriate title.
Rage, 2011 Israël, 90m Navot Papushado, Aharon Keshales
Premier film de genre Israélien impliquant un frère et une sœur, cherchant à échapper à leur être piégé, deux jeunes couples va pour jouer le tennis, deux flics (donc un est un danger public et l'autre a des problèmes conjugaux) et un garde forestier avec son chien; un groupe d'individus dont leurs chemins ce croise quand ils s'aventure profondément dans une forêt Israélienne. ‘Démence’ aurait été un titre plus approprié.

Rare Exports: A Christmas Tale, 2010 Finland / Norway / France, 73m, Jalmari Helander
This dark and witty first feature film is a spoof that reveals the true origin of the ‘department store’ Santas.
Exportations Rares: Un Conte de Noël, 2010 Finlande / Norvège / France, 73m, Jalmari Helander
Ce premier long métrage, sombre et plein d'esprit, est une parodie qui révèle la véritable d’origine des Pères Noël dans les «grand magasins».

Cold Fish, 2010 Japan, 144m, Sion Sono 
A ‘Molotov cocktail’ ride about one man’s slide into depravity within Japan’s tropical fish industry.
Poisson Froid, 2010 Japon, 144 m, Sion Sono
Une promenade « cocktail Molotov » sur le déclin d’un homme dans la dépravation au sein de l'industrie des poissons tropicaux au Japon.

Exit, 2011 Australia, 90m   Mark Polgar
This slow-paced dialog-laden film is an experimental moody piece that follows a group of lost souls trying to find a legendary door that is believed to exist in the heart of the city and is believed to lead to a better parallel world.
Sortie, 2011 Australie, 90m, Mark Polgar
Ce film chargées de dialogue et une rythme lent est une pièce expérimentale et morose qui suit un groupe d’âmes perdu, qui essayer de trouver une porte légendaire qui semble exister dans le cœur de la ville et est censée de pour mener à un meilleur monde parallèle.

Ocean Heaven, 2010 China, 96m, Xue Xiaolu
This touching drama is about a single father taking care of his 21-year-old autistic son. Wang Xingchang   has had to raise his autistic son, Dafu since his wife died 15 years earlier.  Wang has just been diagnosed with liver cancer. It is terminal. The ravishing and surreal aquatic cinematography enhances the holistic and fantastical overtones.
Paradis D’Océan, 2010 Chine, 96m,  Xue Xiaolu
Ce drame touchant est sur un père célibataire qui prendre soin de son fils autistique âgé de 21 ans. Wang Xingchang a élevé son fils autistique, Dafu depuis la mort de sa femme 15 ans plus tôt.  Wang a juste été diagnostiqué avec un cancer du foie. Il est en phase terminal. La cinématographie aquatique ravissante et surréaliste améliore la connotation holistique et fantastique.

Year of the Bone (Gold), 2010 Canada, 7m, Chris Lavis, Maciek Szczerbowski
An audio-visual symphonic exploration of evolving forms and space; set to the music of “God Speed You! Black Emperor.” (Info as per RVCQ 2011)
 L'Année de L'Os (L’Or), Chris Lavis, Maciek Szczerbowski
Une exploration symphonique audiovisuelle de l'évolution des formes et l'espace ; sur la musique de God Speed You! Black Emperor. (Info selon RVCQ 2011)

The Circus, 2010 Canada, 7m, Nicolas Brault
An animation about a young boy frustrated in trying to have an intimate moment with his sick mother when a group of strangers (to him) enter the room.
Le Cirque 2010 Canada, 7m,  Nicolas Brault
Animation  sur un jeune garçon frustré en essayant d'avoir un moment intime avec sa mère malade lorsqu'un groupe d'étrangers (pour lui) entré dans la salle.

 Setbacks, 2010 Canada, 3 m, Delia Gunn (Wapikoni Mobile)
An animated retelling of how due to an altercation with her sister while intoxicated, this young director decided to stop drinking.
Déboires 2010 Canada, 3m, Délia Gunn (Wapikoni Mobile)
Une animation  qui récit comment en raison d'une altercation avec sa sœur en état d'ébriété, ce jeune réalisateur décide d'arrêter de boire.

 Detective Dee and the Mystery of the Phantom Flame, 2010 Hong Kong China, 122m, Tsui Hark
As Hong Kong China’s answer to Sherlock Holmes, former police detective Dee (Andy Lau) is released from prison to solve the case of the Phantom Flames – high ranking officials in 690AD China are spontaneously bursting into flames.
Détective Dee et le Mystère de la Flamme de Fantôme, 2010 Hong Kong Chine, 122m, Tsui Hark
 Tant que ce réponse de Hong Kong Chine pour Sherlock Holmes, l’ancien détective  policier Dee (Andy Lau) est libéré de la prison pour résoudre le cas des flammes Fantôme –  en Chine 690AD, des hautes fonctionnaires sont spontanément éclater en flammes.