Friday, 6 January 2012

Carnage by / par Roman Polanski

This deliciously black comedy exposes the superficiality and pretentiousness that is inherent when one side of a dispute attempts to teach the other side about correct and socially acceptable behaviour. Zachary Cowan and Ethan Longstreet are two eleven-year-old boys. As boys of that age are prone to do they get into a fight that unfortunately does not end well. Zachary picks up a stick and hits Ethan across his face causing injury to it, including his jaw and teeth.
Zachary’s parents, Alan (Christoph Waltz) and Nancy (Kate Winslet) are at the home of the Longstreets, Michael (John C. Reilly) and Penelope (Jodie Foster) in order to attempt reaching a civil resolve and to make sure that an incident like this does not reoccur. Yet, from the get-go, it is very clear that both sides are only concerned in a superficial manner. As the day wears on, the four ‘adults’ exhibit an ever increasing level of childish behaviour; the thin mask of parental civility waning.
Polanski offers up a delicious treat about manners and social decorums among two couples where none exists.  

Ce comédie noire délicieuse expose la superficialité et la prétention qui est inhérente lorsqu'un côté d'une dispute tente d'enseigner l'autre côté sur les comportements correct et socialement acceptable. Zachary Cowan et Ethan Longstreet sont deux garçons d'onze ans. Comme des garçons de cet âge sont enclins à faire qu'ils entrent dans une bagarre qui malheureusement ne se termine pas bien. Zachary ramasse un bâton et frappe au visage d’Ethan causant des blessures a ceci, incluant sa mâchoire et ses dents.
Les parents de Zachary, Alan (Christoph Waltz) et Nancy (Kate Winslet) sont au domicile des Longstreets, Michael (John C. Reilly) et Penelope (Jodie Foster) afin de tenter d’atteindre une résolution civile et de s'assurer qu'un incident comme celui-ci ne se reproduise pas. Pourtant, des le début, il est très clair que les deux camps ne sont concernés que d’une manière superficielle. Comme la journée avance, les quatre «adultes» faire preuve d’un niveau toujours croissante d’un comportement enfantin; le masque mince de civilité parentale en déclin.
Polanski propose une délicieuse gâterie sur les manières et décorums sociales entre les deux couples lorsqu’il n'en existe pas.