Wednesday, 6 March 2013

Bliss (a Candles are for Burning production)


Playing  at Théâtre Aux Écuries from March 05 till 09 2013  
 Joue  au Théâtre Aux Écuries du 05 au 09 Mars 2013
(7285 rue Chabot Montreal -- Metro Fabre)

Written by / Écrit par: Olivier Choinière (original French title/ titre original en Français : Félicité) 
Translated by / Traduit par:   Caryl Churchill 
Directed by / Mise-en-scène par : Steven McCarthy 

“The hardest thing about work is other people – hearing what they think.  
You wonder if there’s a kind of work where people are all alone – really all alone.”-Oracle/Caro

 

Delphine Bienvenu (as Oracle / Claro), Jean-Robert Bourdage (as the Manager), Trent Pardy (as the Display Assistant) and France Rolland (as the Cosmetic Salesperson) star as Wal-Mart employees in this difficult, dark, surreal fantasy comedy as they recount two parallel stories – Céline Dion’s temporary retirement to take care of her first born and the horrific account of an unknown Isabelle Côté who was abused by her family for 17 years.  
The two stories had appeared on opposite pages of a Quebec tabloid and the lines between them often being blurred to the point that the audience would be confused as to what was happening. This actually makes this piece a powerful statement on the dangers of modern society’s grotesque fascination and often deification of celebrities and the average person’s desire to be just like them; a thought provoking play that is not for the faint of heart or for seeking an evening    of entertainment. 

Delphine Bienvenu (comme Oracle / Claro), Jean-Robert Bourdage (comme le Gérant), Trent Pardy (comme Arrangeur Adjoint) et France Rolland (comme Vendeur Cosmétique) joue des employés de Wal-Mart dans cette comédie fantastique surréaliste, sombre et difficile car ils racontent deux histoires parallèles – la retraite temporaire de Céline Dion pour prendre soin de son premier-né et le compte d'horrible d'un inconnu Isabelle Côté qui a été maltraité par sa famille pour 17 ans. 
Les deux histoires étaient apparues sur des pages un en face de l’autre dans un tabloïd de Québec et les lignes entre eux étant souvent floue au point que le public serait confus quant à ce qui se passait. Cela ce fait effectivement totale, une déclaration puissante sur les dangers de la fascination grotesque et souvent la déification des célébrités dans ce société moderne et le désir des gens commun pour être comme eux ; une pièce provoquant la qui n'est pas pour les faibles de cœur ou ce qui cherche  une soirée de divertissement.