Wednesday, 13 April 2011

Carancho by / par Pablo Trapero


Carancho is the Spanish term used to refer to vultures: scavenger birds that prey upon the weak and wounded. In Argentina, the number one cause of deaths is due to traffic accidents. This has led to a lucrative black market industry. In his latest role, Ricardo Darin is a Carancho. He plays Sosa, an ambulance chasing lawyer with questionable ethics. Seeking potential clients by hanging around hospital emergency departments, police stations or at the scene itself, Sosa preys on those who are going through the tragedy of an accident. For a fee and by exploiting legal loopholes he pleads the court so that his clients get an insurance payout.
On the scene of one accident he meets Luján (Martina Gussman), a young paramedic, who has just arrived in Buenos Aires. She too is chasing demons of her own. They begin a relationship resulting in Sosa having to reassess his choices in life. He tries to leave the shady law firm he currently works for, but they will not let him go that easily. It seems that he indebted to them and they want to be repaid.
A powerful and multilayered thriller that shows how many of us become trapped by mistakes made in our past. Mistakes made and decisions taken in a state of blindness caused by greed. When we realize this the cost of release can be high.

Carancho est  le terme Espagnol utilisé pour désigner les vautours: oiseaux nécrophages qui s’attaquent aux faibles et les blessés. En Argentine, la première cause de décès est due à des accidents de la circulation. Cela a conduit à une industrie lucrative sur le marché noir. Dans son dernier rôle, Ricardo Darin est un Carancho. Il joue Sosa, un avocat à l'éthique douteuse qui cours âpres les ambulances. En recherche de clients potentiels il s’entraine autour des services d'urgence des hôpitaux, les postes de police ou sur la scène elle-même, Sosa se nourrit sur ceux qui passent par la tragédie d'un accident. Moyennant des frais et en exploitant les failles juridiques il plaide la Cour afin que ses clients obtiennent un paiement d'assurance.
Sur les lieux d'un accident, il rencontre Luján (Martina Gussman), un jeune ambulancier, qui vient d'arriver à Buenos Aires. Elle aussi chassant ses propres démons. Les deux commencent une relation qui entraînant Sosa a réévalué ses choix dans la vie. Il tente de quitter le cabinet d’avocats louche pour le quelle il travaille actuellement, mais ils ne seront pas le laisser partir aussi facilement. Il semble qui l’est endetté à eux, et ils veulent l’être remboursé.
 Un thriller puissant a plusieurs niveaux qui montre combien d'entre nous deviens piégés par les erreurs commises dans notre passé;  des erreurs commises des décisions prises dans un état de cécité causée par l’avidité. Lorsque nous nous rendons compte de cela le coût de libération peut être élevé.