Monday 14 March 2016

2016 Festival of New Trumpet Music Canada (FONTMusic Canada)




From 10 to 13 March in Montreal / Du 10 au 13 Mars à Montréal

The aim of FONTMusic Canada is to present the very best of contemporary music where the trumpet is the featured instrument. Diversity, innovation and excellence are emphasized with no consideration to genre, style or musical setting. For those adventurous souls who seek to discover and explore new dimensions in sound, FONTMusic is the perfect festival. No boundaries, no restricted zones, you are free to travel anywhere in the ‘trumpetual’ universe and let the aural landscapes stimulate your imagination.
Le but de FONTMusic Canada est de présenter le meilleur de la musique contemporaine la trompette est l'instrument en vedette. La diversité, l'innovation et l'excellence sont soulignés sans considération de genre, de style ou décor musicale. Pour ces âmes aventureuses qui cherchent à découvrir et à explorer de nouvelles dimensions dans son. FONTMusic est le festival parfaite. Aucune limite, aucun zones restrictif, vous êtes libre de voyager partout dans l'univers 'trumpetuel' et de laisser les paysages sonores stimulent votre imagination.


Samedi 12 Mars à 21 h, @ Café Resonance (5175A av du Parc)

A diverse evening of intimacy with three performances: Two duos and one solo.
Une soirée diversifiée d'intimité avec trois performances: Deux duos et un solo.

[* Trumpet / Trompette]
1) Invisible Backgrounds with / avec Philippe Battikha (* + ambient sounds / sons ambiants) and / et Jonah Fortune (double bass / contrebasse)
Philippe Battikha deftly combines improvised trumpet playing with ambient recorded sounds that along with Jonah Fortune’s solid foundation will carry the listener to strange and fascinating lands. As I listened to the performance, many images came into mind. The first was of a submarine cruising through the depths of the ocean floor. The most prominent image was a walk through a dark haunted forest.
Philippe Battikha combine, avec dextérité, le jeu de trompette improvisé, avec des sons ambiants enregistrés qui, avec la base solide de Jonas Fortune, transporteront l'auditeur vers des terrains étranges et fascinants. En écoutant cette performance, de nombreuses images viennent à l'esprit. Le premier était d’un sous-marin en croisière à travers les profondeurs du fond océanique. L'image la plus forte était une promenade à travers d’une forêt sombre et hantée.

2) Nate Wooley (solo * en solo)
Nate Wooley has revolutionized the trumpet playing especially in his solo performances. He constantly pushes the boundaries of what the trumpet can do and changing the listener’s perception of the instrument’s historical context. The sound was multilayered and gave the impression that a large group of small furry creatures were having a festive evening and the audience at Café Resonance was the guest of honor.
Nate Wooley a révolutionné le jeu de la trompette surtout dans ses performances en solo. Il pousse constamment les limites de ce que la trompette peut faire et de changer la perception de l'auditeur du contexte historique de l'instrument. Le son était à plusieurs couches et a donné l'impression qu'un grand groupe de petites créatures à fourrure furent d’une soirée festive et le public du Café Résonance était l'invité d'honneur.

3) Nigel Taylor (*) and / et Joe Morris (guitar / guitare)
Excellent chemistry between the two musicians as Nigel Taylor’s smooth melodic sounds provided body and substance to Joe Morris’s subtle beauty.
Une excellente chimie entre les deux musiciens comme les sons mélodiques lisses de Nigel Taylor fournissait  du muscle et de la substance à la beauté subtile de Joe Morris.

 

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